Letterpress

Què hi faig jo aquí (2)

>>>  continua de l’anterior

Un dia, fa un parell d’anys,  regirant el garatge vaig retrobar-me amb una petita caixa que contenia, a part de les lletres que formaven el meu nom, un parell de famílies gairebé complertes d’uns 8 cíceros (es clar que aleshores no sabia què diantre era un cícero). Vaig interpretar que en algun moment de l’escena anterior, feia vint anys, havien estat indultades de la crema general, així que vaig començar a netejar-les i ordenar-les com vaig poder.

Un parell o tres de setmanes més tard, un apassionat de la impremta -i ara amic-, en Joan Pujagut, organitzava un workshop a l’Escola Bau en el marc de les Jornades Tipogràfiques -que no em vaig perdre-. De sobte van aflorar nítidament un munt d’imatges viscudes entre els munts de paper, tinta i purpurina daurada quan no alçava més de dos pams de terra, així que ho tenia clar: aquest món era apassionant!

 

>>> continua del anterior
Un día, hace un par de años, revolviendo en el garaje me reencontré con una pequeña caja que contenía, además de las letras que formaban mi nombre, un par de familias casi completas de unos 8 cíceros (claro que por aquel entonces yo no tenia ni idea de qué era un cícero). Interpreté que en algún momento en la escena anterior, veinte años atrás, habían estado indultadas de la quema general, así que empecé a limpiarlas y ordenarlas como pude.

Un par o tres de semanas después, un apasionado de la imprenta -y ahora amigo-, Juan Pujagut, organizaba un workshop en la Escuela Bau en el marco de las Jornadas Tipográficas -que no me perdí-. De repente afloraron nítidamente un montón de imágenes vividas entre montones de papel, tinta y purpurina dorada cuando no levantaba más de dos palmos del suelo, así que lo tenía claro: este mundo era apasionante!

 

Mostra d’una tipografia indultada. Muestra de una tipografía indultada.

Jesús Morentin

Author Jesús Morentin

More posts by Jesús Morentin

Leave a Reply

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.